Koyun sürüsünden biri olmamak...

Yaratıcı CV ile ilgili fikir veren farklı yazılarımız (***) olmuştu. Bugün de Youth Republic

ajansının ortaklarından sevgili Serhat Gürcü’nün gönderdiği mail ile yaptıkları bir uygulamadan haberdar oldum: Yaratıcı iş ilanı.

Daha önceden TBWA reklam ajansının stajyer ararken kullandıkları youtube’da video gösterme tekniğini onlar bir adım ötesine taşımışlar.

Reklam ajansları zaten müşterilerine yaratıcı iletişim çözümler sunmak için varlar. Öncelikle kendileri için yaratıcı olmaları kaçınılmaz olmalı derken pek azında gördüğümüz bu yaratıcılığı görünce sizlerle de paylaşmak istedim.

‘Kampus Marka Yöneticisi’ kavramını Türkiye’ye tanıştıran, 1999 yılından beri gençlere yönelik (Pepsi, Adidas, Okey, Sony gibi) birçok marka için pazarlama iletişimi hizmeti sunan Youth Republic aradığı iki Fikir İnsanı pozisyonu için bir ilan hazırlamış.

Sonra da video’sunu çekip youtube’a vermiş:

Yapılan iş neden hoş:

1. Benzerlerinden farklı, dikkat çekici. Ağızdan ağıza yayılma fırsatı sunuyor. [Bakın işte biz de dayanamayıp yazıyoruz!]

2. Sıfır maliyete kendi odakları olan gençleri yine kendi silahları ile (youtube) vuruyor. Ayrıca kendi markalarının ruhunu da yansıtmış oluyorlar. [”Biz yaratıcıyız, deliyiz” algısını vermek için zorlamaya gerek yok, burada gördüğümüz gibi ‘kendin ol’ yeter.]

3. İş arayan bir kişiye nerede, kimlerle çalışacağını; ofisin neye benzediğini, ajansın atmosferinin nasıl olduğunu görüntü ve sesle vermek bir güven göstergesi olduğu kadar “gördüklerin sana uyuyor ise başvur” mesajı da veriyor. [Adaletli bir durum.]

4. Boşalan pozisyondaki kişi (işten ayrılan Cihan) video’yu çekiyor. [”Benim sorunum şirketle veya çalışanlarla değildi” daha nasıl inandırıcı verilebilir?]

Gördüğüm tek açık konu; başvuracak kişilerin CV’lerini nasıl göndermeleri konusunda yönlendirme (öneri) yapmamış olmaları. Ajans gösterdiği kadar deliyse, açık pozisyonlar için gelecek başvuranların deliliğini de tetiklemeli. [Bana sorarsanız böyle bir işe kimse basit bir mail ile başvurmamalı.]

Hoşuma gidiyor kişilerin veya şirketlerin risk alıp cesaretle ortaya çıkmaları.

Aslında “koyun sürüsündeki herhangi biri değilim” demenin ne kadar çok yolu var, değil mi? Yoksa bu iş ilanı sadece bir bahane bizim için…

Kaynak: http://www.fikiratolyesi.com/

Hiç yorum yok: