DAVET




Yaşamını nasıl kazandığın beni ilgilendirmiyor
Bilmek istediğim ne için sancılandığın
Ve kalbinin özlemini dindirmeyi
Hayal etmeye cesaret edip edemediğin

Kaç yaşında olduğun beni ilgilendirmiyor
Bilmek istediğim aptal gibi gözükme riskini alıp
Almayacağın
Aşk için
Rüyan için
Yaşıyor olma macerası için

Ayınla hangi gezegenlerin dik açı yaptığı beni
İlgilendirmiyor
Bilmek İstediğim acının merkezine dokunup
Dokunmadığın
Yaşamın ihanetleriyle açıldın mı?
Yoksa daha fazla acı çekme korkusuyla
Büzüşüp, kapandın mı?

Bilmek istediğim acı ile beraber oturabilir misin?
Benim veya senin
Onu saklamak için çabalamadan
Veya önemsizmiş gibi davranmadan
Veya düzeltmeye çalışmadan

Bilmek istediğim hazla beraber olabilir misin?
Benim veya senin
Vahşice dans edebilir misin?
Ve coşkunun dolmasına izin verebilir misin?
Parmaklarının uçlarına kadar
Bizi uyarmadan
Dikkatli olmamız için
Gerçekçi olmamız için
İnsan olmanın getirdiği sınırları hatırlamamız için

Bana anlattığın hikâyenin gerçek olup
Olmaması beni ilgilendirmiyor
Bilmek istediğim bir başkasını hayal kırıklığına
Uğratabilir misin?
Kendi kendine dürüst olarak
İhanet suçlamasına dayanabilir misin?
Kendi ruhuna İhanet etmediğin için
İnançsız olabilir misin?
Ve böylelikle güvenilir

Bilmek istediğim güzelliği görebilip
Göremediğin
Hoş olmadığı zaman bile
Her gün
Ve yaşamının kaynağını alabilir misin?
Onun varlığından.

Bilmek istediğim başarısızlıkla yaşayabilir misin?
Seninki veya benimki
Ve gölün kıyısında dingin, hareketsiz durup da
Dolunayın gümüşüne doğru haykırabilir misin?
“Evet” diye.

Nerede yaşadığını veya ne kadar paraya sahip
Olduğunu bilmek
Beni ilgilendirmiyor
Bilmek istediğim kalkıp kalkmayacağın
Acı ve umutsuzluğun gecesinden sonra
Kemiklerine kadar bıkkın ve yaralı
Ve gerekeni yapabilir misin?
Çocukları doyurmak için

Kimleri tanıdığın veya buraya nasıl geldiğin
Beni ilgilendirmiyor
Bilmek istediğim duracak mısın?
Ateşin ortasında
Benimle beraber
Geri çekilmeden

Nerede veya ne veya kiminle okuduğun beni
İlgilendirmiyor
Bilmek istediğim seni ne ayakta tutuyor
İçeriden
Başka her şey yıkılırken

Bilmek istediğim yalnız kalabilir misin?
Kendinle
Ve yaptığın arkadaşlıktan gerçekten hoşlanıyor musun?
Boş anlarında…


Oriah Mountain Dreamer

Hiç yorum yok: